Idea szkolenia o komunikacji wewnątrz i na zewnątrz firmy
Podstawowym celem szkolenia jest poznanie sposobów na takie porozumiewanie się, aby być rozumianym przez innych i jednocześnie samemu innych rozumieć. Równie ważne jest to, aby rozumieć samego siebie. Osiągniemy to m.in. dzięki pracy ze swoim stylem komunikacji w oparciu o zrozumienie różnych typów osobowości – problemy w komunikacji często wynikają z niezrozumienia różnic miedzy naszymi temperamentami i stylami komunikacji.
Dla kogo szkolenie z komunikacji?
Szkolenie kierowane jest do wszystkich osób, które mają kontakt z innymi ludźmi (bezpośredni, telefoniczny, mailowy), czyli dla większości z Was. Najbardziej przydatne będzie dla osób, które:
- komunikują się z wieloma osobami,
- muszą często rozmawiać lub pisać maile,
- pracują w środowisku osób o żróżnicowanym temperamencie/charakterze,
- mają kontakt z klientami lub dostawcami,
- są przełożonymi dla innych pracowników,
- podczas komunikacji z innymi odczuwają stres/dyskomfort.
Polecamy to szkolenie:
- Handlowcowm
- Pracownikom HR
- Pracownikom obsługi klienta
- Kierownikom, managerom, team leaderom
- Pracownikom dużych i międzynarodowych firm
- Konsultantom telefonicznym
Komunikacja interpersonalna – korzyści dla firmy
Zastanawiasz się jak Wasza firma skorzysta na naszym szkoleniu z komunikacji? Dotyczy to zarówno poprawy komunikacji wewnątrz firmy, jak i na zewnątrz, czyli z klientami, dostawcamy czy partnerami:
- Zmniejszenie natężenia konfliktów w firmie – dzięki lepszej komunikacji, nie będzie dochodzić do wielu nieporozumień.
- Ograniczenie kosztów – błędy, opóźnienia czy niedociągnięcia powstałe w wyniku nieporozumienia (lub braku jasnej komunikacji) kosztują konkretne sumy. Ich oganiczenie pozwoli zaoszczędzić realne pieniądze.
- Lepszy przepływ informacji w firmie – lepsza komunikacja sprawia, że przekazywane informacje rzadziej są błędnie rozumiane, co ogranicza liczbę błędów i konieczność ich naprawy.
- Większe poczucie wspólnoty w firmie – dzięki naszemu szkoleniu, jego uczestnicy będą w stanie lepiej zrozumieć punkt widzenia innych osób, a tym samym ich rozumieć. Dzięki temu będą mogli budować atmosferę wzajemnej akceptacji, wsparcia i wspólnoty – ludzie lepiej się rozumiejąc będą też po prostu bardziej się lubić.
- Lepsze zrozumienie oczekiwań klientów – co przeklada się na większa sprzedaż – wiedząc, czego klient oczekuje, rozumiejąc go, możecie zaproponować mu odpowiedni produkt i zaprezentować go w skuteczny sposób.
- Lepsza obsługa klienta – gdy klient po zakupie często kontaktuje się, aby dokonać kolejnego zakupu, zgłosić reklamację, dopytać o różne kwestie. Prawidłowe zrozumienie jego punktu widzenia oszczędza wiele czasu i pozwala pomóc mu we właściwy sposób.
Korzyści ze szkolenia z komunikacji – dla pracowników
- Ograniczenie stresujących sytuacji – jeśli wiecie jak i kiedy rozmawiać z klientami, dostawcami, partnerami, to jest duża szansa, że rozwiążecie różne problemy i wyzwania w przyjaznej atmosferze.
- Usprawnienie pracy – jeśli Wasza praca wymaga komunikacji z innymi (również telefonicznie i mailowo), to przekazywanie komuś informacji trzykrotnie (bo nie mogliście się dogadać za pierwszym i drugim razem) na pewno wymaga więcej czasu i wysiłku niż gdybyście zrozumieli się od razu.
- Większe poczucie bezpieczeństwa – jeśli komunikacja „szwankuje”, to za każdym razem, można się zastanawiać „czy ta osoba dobrze mnie zrozumiała i czy w związku z tym jej działania będą prawidłowe?” – jeśli masz poczucie, że dobrze się rozumiecie, to nie odczuwasz niepokoju w związku z ewentualnym nieporozumieniem.
- Lepsze zrozumienie siebie – sposób komunikacji wynika często z osobowości/temperamentu każdego z nas. Być może czasem się zastanawisz „dlaczego powiedziałem/am coś takiego, w taki sposób?”. Jeśli zrozumiesz skąd to wynika, to będziesz w stanie przewidzieć swoje zachowanie oraz ewentualnie odpowiednio sformułować swoją wypowiedź.
- Większa przyjemność z pracy – po prostu lepiej się pracuje w środowisku gdzie nie ma niedopowiedzeń i wzajemnych podejrzeń o złe intencje. Gdy się dobrze rozumiemy, to atmosfera się oczyszcza, nawet jeśli nie ze wszystkimi się lubimy.
- Lepsze wyniki w pracy – co jest szczegolnie widoczne wtedy, gdy Twoja praca opiera się na kontakcie z innymi. Gdy jesteś handlowcem, to skuteczne rozmowy prowadzą do zrealizowanej sprzedaży. Gdy pracujesz w HR, to zrozumiałe komunikaty prowadzą do obopólnego zaufania. Gdy jesteś managerem, to jasno przekazywane oczekiwania obu stron, prowadzą do prawidłowego wykonywania obowiązków.
Program szkolenia z komunikacji
Jeśli szukasz programu szkolenia w formie z góry zaprojektowanej tabeli tematów z komunikacji interpersonalnej, to tutaj go nie znajdziesz. Dlaczego? Zawsze rozmawiamy z klientem o jego indywidualnej sytuacji i konkretnych potrzebach. Przecież komunikacja może dotyczyć pracowników wewnątrz firmy, a może dotyczyć też ich komunikacji z osobami spoza niej. Może chodzić o komunikację między osobami z różnych działów, a może między przełożonym a podwładnymi. Temat komunikacji ma zbyt wiele wymiarów, żeby uszyć jeden program pod wszystkie sytuacje.
Z tego powodu, przed każdym szkolenie dokonujemy wnikliwiej analizy Waszy potrzeb – czyli rozmawiamy o tym, jak możemy Wam pomóc. Więcej informacji na temat badania potrzeb znajdziecie klikając przycisk poniżej. Zapoznajcie się też z naszym szkoleniem z Kolorystycznych typów osobowości, które potrafi wnieść nową jakość do komunikacji.
Przede wszystkim zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z nami, żebyśmy mogli porozmawiać o Waszej sytuacji.
Metodologia na szkoleniu z komunikacji
Czyli kilka przykładów metod i praktyk, z który korzystamy w trakcie szkolenia z komunikacji interpersonalnej. Nie jest to w żadnym razie zamknięta lista, a jedynie przykład, abyście mogli wyobrazić sobie sposób w jaki pracujemy.
NVC
Typologia kolorystyczna
Self-reg
Mini wykłady
Empatyczne słuchanie
Styl partnerski
Język korzyści
Moc TEAMu
Po szkoleniu z komunikacji
Oto co otrzymają uczestnicy naszego szkolenia z komunikacji interpersonalnej:
Certyfikat
Skrypt
Prezentację
Trenerzy szkolenia z Komunikacji interpersonalnej
Oto osoby, które pomogą Wam zrozumieć siebie i innych podczas warsztatów z komunikacji interpersonalnej.
Agnieszka
Ukończyła studia z Psychologii w Biznesie, Zarządzania Zasobami Ludzkimi oraz Coachingu. Od początku życia zawodowego ma pośredni lub bezpośredni kontakt z klientem. 10-letnie doświadczenie w sprzedaży
W branży szkoleniowej jest od 2015 roku. Zaczynała jako sprzedawca, później manager biura, a teraz szkoleniowiec. Wielozadaniowa i zorganizowana. Gwarantuje, że na szkoleniach zarazi uczestników motywacją do działań.
W Intellect prowadzi szkolenia m.in z komunikacji interpersonalnej, różnych form sprzedaży, czy organizacji pracy.
Alicja
Uwielbia dzielić się swoją wiedzą i przekazywać ją w interesujący i prosty sposób. Sprzedażą zajmuje się już ponad 20 lat. Pracowała w wielkich korporacjach oraz z małych rodzinnych firmach. Sprzedaż bezpośrednia i telefoniczna nie ma dla niej tajemnic.
Interesuje się rozwojem człowieka, reakcjami chemicznymi, jogą, medytacją, buddyzmem, ale też motoryzacją.
W Intellect prowadzi szkolenia m.in. z komunikacji interpersonalnej, typologii osobowości, czy sprzedaży.
Cena szkolenia „Sprzedaż przez telefon” zależy od kilku czynników i wynosi:
od 6.300 zł netto do 8.500 zł netto (+ VAT 23%)
Czas trwania: 16 h dydaktycznych
Zadzwoń: 71 307 24 46
Napisz: kontakt@intellect-group.pl