Szkolenie
Komunikacja w biznesie
Handlowców
Kupców
Pracowników obsługi klienta
Konsultantów telefonicznych
Poniżej przedstawiamy listę sugerowanych tematów. Program szkolenia zawsze dostosowujemy do indywidualnych potrzeb.
Moduł 1
Wprowadzenie do komunikacji w biznesie
Znaczenie jakości komunikacji w obsłudze klienta | |
Określenie swojej roli w kontakcie z klientem | |
Specyfika komunikacji: klient wewnętrzny i zewnętrzny | |
Rola komunikacji w budow aniu relacji z klientami, ich lojalności i zaufania do nas |
Moduł 2
Istotne składowe komunikacji – przejdźmy przez to wspólnie
Ćwiczenie aktywnego, empatycznego słuchania | |
Techniki usprawniające komunikację: moc parafrazy, klaryfikacji, pytań otwartych i pytań nakierowujących | |
Znaczenie komunikacji niewerbalnej w sygnalizowaniu aktywnego zaangażowania w rozmowę: ton głosu, mimika i gestykulacja |
Moduł 3
Praca z kolorystycznymi typami osobowości
Rozpoznanie swojego stylu komunikacji oraz stylów swoich klientów | |
Określenie, z jakim typem klienta pracuje mi się najłatwiej, a z kim praca wydaje się być trudniejsza | |
Umiejętność rozpoznania potrzeb klientów i ich niewypowiedzianych bezpośrednio intencji | |
Skrajności w zachowaniu różnych typów osobowości: dlaczego niektórzy blefują |
Moduł 4
Relacja jako klucz
Reguła win-win – dlaczego buduje długotrwałe relacje i kiedy daje zyski | |
Asertywność w biznesie jako jasne określenie swoich możliwości dla klienta | |
Pozytywny feedback – jak go dawać oraz w jaki sposób pytać o niego klientów |
Moduł 5
Trudne i stresujące sytuacje na drodze interakcji z klientami
Sposoby radzenia sobie z niezadowoleniem klientów | |
Identyfikacja problemu i kluczowych punktów sytuacji spornej, analiza przyczyny i stworzenie planu działania, czyli kilka ważnych kroków do odbudowania relacji | |
Techniki rozwiązywania problemów klienta, udzielanie mu pomocy i zrozumienia | |
Studia przypadków: analiza i strategia reagowania |
Zobacz jakie konkretne korzyści wyniesiecie z tego szkolenia.
Negocjacje biznesowe Szkolenie dostarczy narzędzi do prowadzenia efektywnych negocjacji. Uczestnicy poznają techniki negocjacyjne, które pomogą im osiągać korzystne dla firmy porozumienia, jednocześnie dbając o dobre relacje z partnerami biznesowymi. |
||
Rozwiązywanie konfliktów Dzięki zdobytej wiedzy pracownicy będą potrafili lepiej radzić sobie z konfliktami w miejscu pracy. Nauczą się identyfikować źródła nieporozumień i stosować strategie ich rozwiązywania, co poprawi atmosferę w zespole i zwiększy produktywność. |
||
Komunikacja międzykulturowa W dobie globalizacji, umiejętność komunikowania się z osobami z różnych kultur jest niezbędna. Szkolenie pomoże uczestnikom zrozumieć różnice kulturowe i efektywnie komunikować się na arenie międzynarodowej, co może otworzyć nowe możliwości biznesowe. |
||
Komunikacja kryzysowa W trakcie szkolenia zostaną omówione techniki skutecznej komunikacji w sytuacjach kryzysowych. Pracownicy dowiedzą się, jak zachować spokój i klarowność przekazu w trudnych momentach, co pomoże minimalizować negatywne skutki kryzysu i szybciej powrócić do normalnego funkcjonowania firmy. |
||
Zarządzanie informacją W obszarze obsługi klienta, zrozumienie kolorystycznych typów osobowości pozwoli na lepsze dostosowanie sposobu komunikacji do różnych typów klientów. Pracownicy będą mogli skuteczniej budować relacje z klientami, co zwiększy ich lojalność i satysfakcję z usług firmy. |
Zobacz jakie formy może przybierać szkolenie i jakie niosą one za sobą korzyści
Ćwiczenia praktyczne
Kluczowy element każdego efektywnego szkolenia – uczestnicy szkolenia wykonują we wsparciem trenera szereg ćwiczeń doskonalących nabywane przez nich umiejętności.
Autorskie gry
Gry, które mają na celu m.in zintegrowanie Uczestników, Nie tylko z imienia czy z nazwiska ale również kim jest i jaki ma naturalny styl komunikacji ale tez przećwiczenie w praktyce poznanego materiału.
Mini wykłady
Pozwalają na przekazanie doświadczenia trenerów w krótki i przystępny sposób, usystematyzowanie wiedzy oraz zobrazowanie podejmowanych w trakcie warsztatów tematów.
Karty pracy
Uczestnicy otrzymują karty pracy, które umożliwiają wykonanie ćwiczeń w przejrzysty sposób. Pozostają z Uczestnikami po szkoleniu, a wypracowane w ten sposób materiały pomagają w pracy po szkoleniu.
Cykl kolba
Sposób uczenia się, który jest oparty na 4 etapach. Teoria oparta na uczeniu się poprzez doświadczenie. Ważnym elementem jest dopasowanie do osobistego stylu każdego z nas. Wszystkie elementy naszych szkoleń Uczestnicy filtrują przez siebie, dzięki czemu na dłużej są w stanie zapamiętać i wdrożyć po szkoleniu.
Symulacje i role-playing
Interaktywna metoda, która pozwala uczestnikom na praktyczne doświadczenie realnych sytuacji zawodowych. Mogą oni wcielić się w różne role, na przykład klientów, menedżerów czy współpracowników, co pomaga zrozumieć perspektywy innych osób i rozwijać umiejętności interpersonalne.
Oto wybrani z naszych trenerów. W trakcie rozmów z Wami polecamy trenera, który najbardziej pasuje do Waszych potrzeb. Kliknij przycisk poniżej, żeby zobaczyć więcej szczegółów.
ALICJA KUBACKA
Ekspertka sprzedaży, komunikacji i negocjacji
—
Uwielbia rozmawiać z ludźmi. Dzięki temu rozumie także, jak różny może być sposób patrzenia na pewne sprawy przez osoby spoza naszej organizacji.
lat w sprzedaży
lat w szkoleniach
MAGDALENA PIĄTKOWSKA
Communications Manager, trener komunikacji, wspiera procesy HRowe I PRowe
—
Komunikacja międzyludzka to dla Magdy nie tylko praca ale także pasja. Widzi na codzień jak wiele dobrego może przynieść skuteczna poprawa jej jakości w zespole.
lat w szkoleniach
lat w sprzedaży
AGNIESZKA BILSKA
Ekspertka sprzedaży, komunikacji i negocjacji
—
Wykorzystanie na szkoleniu koncepcji kolorystcznych typów osobowości w znakomity sposób ułatwia komunikację także z partnerami spoza organizacji.
lat w sprzedaży
lat w szkoleniach
Oto wybrani z naszych trenerów. W trakcie rozmów z Wami polecamy trenera, który najbardziej pasuje do Waszych potrzeb. Kliknij przycisk poniżej, żeby zobaczyć więcej szczegółów.
AGNIESZKA BILSKA
Ekspertka sprzedaży, komunikacji i negocjacji
—
Temat wymaga dużo empatii i doświadczenia w komunikowaniu się z ludźmi – Agnieszka to gwarantuje.
lat w sprzedaży
lat w szkoleniach
ALICJA KUBACKA
Ekspertka sprzedaży, komunikacji i negocjacji
—
Ulubiony temat szkoleniowy Alicji – czyli jak zrozumieć siebie i innych, ubierając tę widzę w schemat kolorystycznych typów osobowości. Współautorka własnej koncepcji w tym zakresie.
lat w sprzedaży
lat w szkoleniach
Poniżej zestawiamy najważniejsze elementy, które otrzymacie decydując się na nasze szkolenie „Komunikacja w biznesie”
Szkolenie w wersji STANDARDOWEJ
Badanie potrzeb z osobą decyzyjną
Zakres szkolenia dopasowany do Was
Prezentację z najważniejszą wiedzą (pdf)
Karty pracy do ćwiczeń w formie papierowej lub pdf
Dojazd i nocleg trenera w cenie
Imienny oficjalny certyfikat dla każdego
Badanie potrzeb z uczestnikami – z 3 osobami
Szkolenie w wersji ROZSZERZONEJ
Wszystko to co w wersji standardowej, oraz:
Badanie potrzeb z uczestnikami – z 6 osobami
Pogłębiona analiza funkcjonowania Państwa organizacji (przed szkoleniem)
2h konsultacji po zakończeniu szkolenia (np. omówienie wniosków po szkoleniu, przygotowanie materiałów na podstawie wykonanej przez grupę pracy)
Workbook do samodzielnych ćwiczeń
Wyślij zapytanie, a wrócimy do Ciebie z indywidualną ofertą