Szkolenie
Trudny klient
komunikację z trudnym klientem w sprzedaży;
komunikację z trudnym klientem podczas rekrutacji;
trudności w komunikacji mailowej/telefonicznej;
wyzwania w obsłudze trudnego klienta – wiemy, że zespoły Call Center, BOK czy DOK nierzadko bywają dotknięte stresem i trudnymi emocjami po doświadczeniach ze swoimi klientami;
komunikacji podczas obsługi reklamacji czy opieki posprzedażowej;
komunikacji z klientami wewnętrznymi;
Na szkoleniu poznacie sposoby na rozpoznawanie sygnałów ostrzegawczych u trudnych klientów, co pozwoli zminimalizować ilość nieprzyjemnych sytuacji. Dowiecie się, jakie narzędzia pozwolą Wam na deeskalację emocji u klienta, zachowanie własnej asertywnej postawy oraz jak możecie pomóc sobie w stresie i zdjąć poczucie frustracji.
Sprzedawców
Pracowników obsługi klienta
Menedżerów
Telemarketerów
Pracowników HR
Obsługi reklamacji
Poniżej przedstawiamy listę sugerowanych tematów. Program szkolenia zawsze dostosowujemy do indywidualnych potrzeb.
Moduł 1
Trudny klient i stresujące sytuacje
Stres i jego anatomia – wpływ działania stresu i trudnych emocji na zachowanie | |
Indywidualne reakcje na trudne sytuacje i konflikty – określenie trudności związanych z komunikacją z klientem wewnętrznym i zewnętrznym | |
Wprowadzenie do Kolorystycznych Typów Osobowości – rozpoznanie swojego stylu komunikacji |
Moduł 2
Instrukcje obsługi typów kolorystycznych – jaki jest Twój trudny klient?
Wprowadzenie do Kolorystycznych Typów Osobowości – rozpoznanie swojego stylu komunikacji | |
Poznanie wyrażeń, które pomogą znaleźć wspólny język z różnymi typami osobowości | |
Opracowanie strategii komunikacyjnych dostosowanych do różnych typów osobowości | |
Rozpoznawanie i adaptacja do różnych typów osobowości w trakcie rozmowy |
Moduł 3
Komunikacja w praktyce
Budowanie relacji – jak ważne jest aktywne słuchanie i wyrażanie zrozumienia | |
Sposoby budowania pewności siebie i asertywnej komunikacji | |
Podejście do konfliktu w sposób konstruktywny, czyli rozwiązanie problemu przy jednoczesnym zadbaniu o relację | |
Techniki radzenia sobie ze skargami trudnych klientów |
Moduł 4
Relacja jako klucz
Jak pytać klientów o feedback – znaczenie feedbacku dla Ciebie, klienta i organizacji | |
Efektywna identyfikacja potrzeb klienta w praktyce i proponowanie odpowiednich rozwiązań | |
Sposoby prowadzenia klienta do decyzji – używanie języka korzyści i technik radzenia sobie z obiekcjami |
Zobacz jakie konkretne korzyści wyniesiecie z tego szkolenia.
Zmniejszenie liczby reklamacji Dzięki szkoleniu pracownicy będą sprawniej rozwiązywać problemy klientów już na wczesnym etapie, co pozwoli ograniczyć liczbę formalnych reklamacji. Mniej reklamacji to mniej czasu poświęconego na ich obsługę i niższe koszty operacyjne dla firmy. |
||
Budowanie lojalności klientów Umiejętne zarządzanie trudnymi sytuacjami sprawia, że klienci czują się zrozumiani i docenieni, co prowadzi do większej lojalności. Wierność klientów oznacza stabilne przychody oraz mniejsze koszty związane z pozyskiwaniem nowych klientów! |
||
Kontrola nad negatywnymi opiniami Szkolenie pomoże pracownikom skutecznie radzić sobie z trudnymi sytuacjami, zmniejszając ryzyko, że klient pozostawi po sobie negatywną opinie. W efekcie firma nie tylko ograniczy liczbę negatywnych recenzji, ale też zyska więcej pozytywnych komentarzy, co naturalnie wpłynie na poprawę wizerunku i przyciągnie nowych klientów. |
||
Pracownicy lepiej zrozumieją psychologie klienta Pracownicy zdobędą wiedzę na temat psychologii trudnych klientów, co pozwoli im lepiej zrozumieć, dlaczego klient reaguje w określony sposób. Dzięki temu będą mogli szybciej rozpoznać rzeczywiste przyczyny niezadowolenia i skutecznie na nie odpowiedzieć, co skróci czas potrzebny na rozwiązanie problemu. |
||
Skuteczniejsze rozwiązywanie problemów w trybie „na żywo” Pracownicy nauczą się, jak szybko i skutecznie rozwiązywać problemy podczas bezpośrednich rozmów z klientami, bez konieczności eskalowania sprawy do wyższego szczebla zarządzania. Dzięki temu firma oszczędza czas i zasoby, jednocześnie budując wrażenie profesjonalizmu i kompetencji u swoich klientów. |
Zobacz jakie formy może przybierać szkolenie i jakie niosą one za sobą korzyści
Autorskie gry
Gry, które mają na celu m.in zintegrowanie Uczestników, Nie tylko z imienia czy z nazwiska ale również kim jest i jaki ma naturalny styl komunikacji ale też przećwiczenie w praktyce poznanego materiału.
Ćwiczenia praktyczne
Kluczowy element każdego efektywnego szkolenia – uczestnicy szkolenia wykonują we wsparciem trenera szereg ćwiczeń doskonalących nabywane przez nich umiejętności.
Mini wykłady
Pozwalają na przekazanie doświadczenia trenerów w krótki i przystępny sposób, usystematyzowanie wiedzy oraz zobrazowanie podejmowanych w trakcie warsztatów tematów.
Karty pracy
Uczestnicy otrzymują karty pracy, które umożliwiają wykonanie ćwiczeń w przejrzysty sposób. Pozostają z Uczestnikami po szkoleniu, a wypracowane w ten sposób materiały pomagają w pracy po szkoleniu.
Symulacje i role-playing
Interaktywna metoda, która pozwala uczestnikom na praktyczne doświadczenie realnych sytuacji zawodowych. Mogą oni wcielić się w różne role, na przykład klientów, menedżerów czy współpracowników, co pomaga zrozumieć perspektywy innych osób i rozwijać umiejętności interpersonalne.
Cykl kolba
Sposób uczenia się, który jest oparty na 4 etapach. Teoria oparta na uczeniu się poprzez doświadczenie. Ważnym elementem jest dopasowanie do osobistego stylu każdego z nas. Wszystkie elementy naszych szkoleń Uczestnicy filtrują przez siebie, dzięki czemu na dłużej są w stanie zapamiętać i wdrożyć po szkoleniu.
Oto wybrani z naszych trenerów. W trakcie rozmów z Wami polecamy trenera, który najbardziej pasuje do Waszych potrzeb. Kliknij przycisk poniżej, żeby zobaczyć więcej szczegółów.
AGNIESZKA BILSKA
Ekspertka sprzedaży, komunikacji i negocjacji
—
Temat wymaga dużo empatii i doświadczenia w komunikowaniu się z ludźmi – Agnieszka to gwarantuje.
lat w sprzedaży
lat w szkoleniach
MAGDALENA PIĄTKOWSKA
Communications Manager, trener komunikacji, wspiera procesy HRowe I PRowe
—
Wielkie doświadczenie w komunikacji i pracy ze stresującymi sytuacjami, konfliktami, wymagającymi osobami/klientami.
lat w komunikacja interpersonalnej
lat w szkoleniach
ALICJA KUBACKA
Ekspertka sprzedaży, komunikacji i negocjacji
—
Alicja stawia w pierwszej kolejności na wzajemne zrozumienie. Bez tego, rozwiązanie problemu, konfliktu, stresu związanego z „trudnym klientem” jest bardzo trudne.
lat w sprzedaży
lat w szkoleniach
Oto wybrani z naszych trenerów. W trakcie rozmów z Wami polecamy trenera, który najbardziej pasuje do Waszych potrzeb. Kliknij przycisk poniżej, żeby zobaczyć więcej szczegółów.
AGNIESZKA BILSKA
Ekspertka sprzedaży, komunikacji i negocjacji
—
Temat wymaga dużo empatii i doświadczenia w komunikowaniu się z ludźmi – Agnieszka to gwarantuje.
lat w sprzedaży
lat w szkoleniach
MAGDALENA PIĄTKOWSKA
Communications Manager, trener komunikacji, wspiera procesy HRowe I PRowe
—
Wielkie doświadczenie w komunikacji i pracy ze stresującymi sytuacjami, konfliktami, wymagającymi osobami/klientami.
lat w komunikacja interpersonalnej
lat w szkoleniach
ALICJA KUBACKA
Ekspertka sprzedaży, komunikacji i negocjacji
—
Alicja stawia w pierwszej kolejności na wzajemne zrozumienie. Bez tego, rozwiązanie problemu, konfliktu, stresu związanego z „trudnym klientem” jest bardzo trudne.
lat w sprzedaży
lat w szkoleniach
Poniżej zestawiamy najważniejsze elementy, które otrzymacie decydując się na nasze szkolenie „Kolorystyczne typy osobowości”
Szkolenie w wersji STANDARDOWEJ
Badanie potrzeb z osobą decyzyjną
Zakres szkolenia dopasowany do Was
Prezentację z najważniejszą wiedzą (pdf)
Karty pracy do ćwiczeń w formie papierowej lub pdf
Dojazd i nocleg trenera w cenie
Imienny oficjalny certyfikat dla każdego
Badanie potrzeb z uczestnikami – z 3 osobami
Szkolenie w wersji ROZSZERZONEJ
Wszystko to co w wersji standardowej, oraz:
Badanie potrzeb z uczestnikami – z 6 osobami
Pogłębiona analiza funkcjonowania Państwa organizacji (przed szkoleniem)
2h konsultacji po zakończeniu szkolenia (np. omówienie wniosków po szkoleniu, przygotowanie materiałów na podstawie wykonanej przez grupę pracy)
Workbook do samodzielnych ćwiczeń
Wyślij zapytanie, a wrócimy do Ciebie z indywidualną ofertą