Szkolenie
Negocjacje w biznesie
Cena jest niewątpliwie ważnym czynnikiem. Niemniej jednak istnieją chwile, gdy nie jesteśmy w stanie jej obniżyć lub po prostu tego nie chcemy. Jak reagować, gdy nasi handlowcy skupiają się na niższych cenach oferowanych przez konkurencję, zamiast dostrzegać wartość naszej oferty? Czy taki stan rzeczy zwiastuje problemy dla przedsiębiorstwa? Co zrobić, gdy Twoi przedstawiciele handlowi skupiają się jedynie na walce cenowej?
Dostrzeżemy wartość Twojego produktu i razem z Twoim zespołem spróbujemy zbudować różne alternatywy dla klientów, tak aby świadomie podejmowali oni swoje decyzje zakupowe. A wszystko to omówimy na kursie negocjacji. Zapraszamy!
Sprzedawców
Managerów
Pracowników HR
Kupców
Poniżej przedstawiamy listę sugerowanych tematów. Program szkolenia zawsze dostosowujemy do indywidualnych potrzeb.
Moduł 1
Przygotowanie do negocjacji biznesowych
Określenie celu negocjacji | |
Rozpoznanie cech dobrego negocjatora; Rozpoznanie zawodowych kompetencji negocjatora | |
Określenie swoich zasobów/ silnych stron/ argumentów | |
Identyfikacja potrzeb partnera/ negocjatora | |
Określenie swojej misji/ wizji, swojej firmy, klientów oraz partnerów biznesowych, znalezienie wspólnych wartości |
Moduł 2
Określenie siebie w negocjacjach
Wprowadzenie do tematu Kolorystycznych Typów Osobowości (KTO) | |
Poznanie własnego typu osobowości | |
Rozpoznanie w jakim sposobie komunikacji dobrze się czuję (na podstawie rozpoznanego typu osobowości). |
Moduł 3
Z kim będę negocjował?
Wprowadzenie do typologii osobowości innych osób | |
Różne typy osób/ negocjatorów – negocjator czerwony, niebieski, zielony, żółty | |
Określanie typu rozmówcy po wypowiedzianych przez niego słowach | |
Określanie typu rozmówcy na podstawie napisanej przez niego wiadomości email | |
Określanie typu rozmówcy po preferowanej przez niego formy komunikacji |
Moduł 4
Proces prowadzenia negocjacji
Określenie różnych faz negocjacji i zaprojektowanie ich struktury | |
Opcje negocjacyjne w metodologii FUKO | |
Forma języka – wykorzystanie komunikacji korzyści lub języka straty | |
Radzenie sobie w stresujących sytuacjach podczas negocjacji | |
Właściwa argumentacja podczas negocjacji biznesowych | |
Wykrywanie kłamstwa i blefu podczas negocjacji czyli zgniłego kompromisu | |
Wykrywanie kłamstwa i blefu podczas negocjacji czyli zgniłego kompromisu |
Moduł 5
Prowadzenie negocjacji tak, aby zbudować pozytywną relację z klientem po ich zakończeniu
Prowadzenie negocjacji w oparciu o zasadę WIN-WIN, a nie zgniły komporomis | |
Relacja oraz styl partnerski jako klucz w procesie biznesowym | |
Przeanalizowanie procesu sprzedaży i odpowiednie przygotowanie oferty | |
Efektywna analiza potrzeb oraz odpowiednie reagowanie na „nie” – zdarta płyta, parafraza, demaskacja aluzji, mydlenie oczu | |
Asertywność oraz pozytywny feedback w stosunku do klienta |
Zobacz jakie konkretne korzyści wyniesiecie z tego szkolenia.
Skuteczniejsze negocjowanie warunków współpracy Uczestnicy szkolenia dowiedzą się, jak precyzyjnie negocjować warunki współpracy z partnerami biznesowymi. Lepsze ustalenia dotyczące terminów, dostaw czy serwisu mogą poprawić efektywność operacyjną i zmniejszyć ryzyko konfliktów wynikających z niejasnych zapisów umownych. |
||
Zarządzanie sytuacjami konfliktowymi Umiejętności zdobyte na szkoleniu pozwolą pracownikom skuteczniej rozwiązywać konflikty, które mogą pojawić się w trakcie negocjacji. Zamiast dopuścić do eskalacji, będą w stanie znaleźć kompromis, który zadowoli obie strony i pozwoli na kontynuowanie współpracy. |
||
Umiejętność rozpoznawania blefów i manipulacji Uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę, jak rozpoznawać taktyki manipulacyjne stosowane przez drugą stronę w negocjacjach. Dzięki temu będą bardziej odporni na próby wywierania presji i manipulacji, co umożliwi im wynegocjowanie lepszych warunków bez utraty korzyści dla firmy. |
||
Eliminacja niekorzystnych zapisów w umowach Dzięki szkoleniu pracownicy nauczą się, jak identyfikować i negocjować zapisy w umowach, które mogą być niekorzystne dla firmy. Takie działania pozwolą uniknąć ryzyka finansowego i prawnego oraz zabezpieczyć interesy firmy na etapie zawierania umowy, co w dłuższej perspektywie zmniejszy ewentualne straty. |
||
Zwiększenie pewności siebie pracowników Dzięki poznaniu skutecznych technik negocjacyjnych, pracownicy zyskają większą pewność siebie w kontaktach biznesowych. Będą bardziej asertywni, co pomoże im lepiej reprezentować interesy firmy, zarówno w negocjacjach z klientami, jak i partnerami biznesowymi. |
Symulacje i role-playing
Interaktywna metoda, która pozwala uczestnikom na praktyczne doświadczenie realnych sytuacji zawodowych. Mogą oni wcielić się w różne role, na przykład klientów, menedżerów czy współpracowników, co pomaga zrozumieć perspektywy innych osób i rozwijać umiejętności interpersonalne.
Ćwiczenia praktyczne
Kluczowy element każdego efektywnego szkolenia – uczestnicy szkolenia wykonują we wsparciem trenera szereg ćwiczeń doskonalących nabywane przez nich umiejętności.
Karty pracy
Uczestnicy otrzymują karty pracy, które umożliwiają wykonanie ćwiczeń w przejrzysty sposób. Pozostają z Uczestnikami po szkoleniu, a wypracowane w ten sposób materiały pomagają w pracy po szkoleniu.
Autorskie gry
Gry, które mają na celu m.in zintegrowanie Uczestników, Nie tylko z imienia czy z nazwiska ale również kim jest i jaki ma naturalny styl komunikacji ale tez przećwiczenie w praktyce poznanego materiału.
Mini wykłady
Pozwalają na przekazanie doświadczenia trenerów w krótki i przystępny sposób, usystematyzowanie wiedzy oraz zobrazowanie podejmowanych w trakcie warsztatów tematów.
Cykl kolba
Sposób uczenia się, który jest oparty na 4 etapach. Teoria oparta na uczeniu się poprzez doświadczenie. Ważnym elementem jest dopasowanie do osobistego stylu każdego z nas. Wszystkie elementy naszych szkoleń Uczestnicy filtrują przez siebie, dzięki czemu na dłużej są w stanie zapamiętać i wdrożyć po szkoleniu.
Oto wybrani z naszych trenerów. W trakcie rozmów z Wami polecamy trenera, który najbardziej pasuje do Waszych potrzeb. Kliknij przycisk poniżej, żeby zobaczyć więcej szczegółów.
ALICJA KUBACKA
Ekspertka sprzedaży, komunikacji i negocjacji
—
Skupia się w szkoleniach z nowoczesnej sprzedaży na efektywnym wykorzystaniu wiedzy o kolorystycznych typach osobowości, co pozwala sprzedawać w sposób kierowany i celny.
lat w sprzedaży
lat w szkoleniach
PAWEŁ BOGUSZEWSKI
Ekspert sprzedaży, zarządzania i autoprezentacji
—
Wiedzę na temat sprzedaży wzbogaca m.in. o umiejętności tworzenia i prezentowania prezentacji w PowerPoint
lat w szkoleniach
lat w sprzedaży
AGNIESZKA BILSKA
Ekspertka sprzedaży, komunikacji i negocjacji
—
Stworzyła autorską metodą analizy typów osobowości, którą wykorzystuje w doborze właściwych zachowań sprzedażowych.
lat w sprzedaży
lat w szkoleniach
MAREK BERNOLAK
Ekspert sprzedaży i negocjacji
—
Zajmowałem się sprzedażą od każdej możliwej strony – od aktywnego pozyskiwania klientów, przez zarządzanie zespołem sprzedaży aż po szkolenie pracowników sprzedaży i obsługi klienta.
lat w sprzedaży
lat w szkoleniach
Oto kluczowe korzyści, jakie zyskacie, wybierając nasze szkolenie z negocjacji biznesowych
Szkolenie w wersji STANDARDOWEJ
Badanie potrzeb z osobą decyzyjną
Zakres szkolenia dopasowany do Was
Prezentację z najważniejszą wiedzą (pdf)
Karty pracy do ćwiczeń w formie papierowej lub pdf
Dojazd i nocleg trenera w cenie
Imienny oficjalny certyfikat dla każdego
Badanie potrzeb z uczestnikami – z 3 osobami
Szkolenie w wersji ROZSZERZONEJ
Wszystko to co w wersji standardowej, oraz:
Badanie potrzeb z uczestnikami – z 6 osobami
Pogłębiona analiza funkcjonowania Państwa organizacji (przed szkoleniem)
2h konsultacji po zakończeniu szkolenia (np. omówienie wniosków po szkoleniu, przygotowanie materiałów na podstawie wykonanej przez grupę pracy)
Workbook do samodzielnych ćwiczeń
Wyślij zapytanie, a wrócimy do Ciebie z indywidualną ofertą