Szkolenie
Kolorystyczne typy osobowości
Każdy z nas jest indywidualnością. Każdy z nas składa się ze swoich doświadczeń, przekonań i nie ma jednego uniwersalnego klucza do zrozumienia każdego z nas. Nie ma jednego sposobu sprzedaży dla wszystkich. Z tego powodu proponujemy Wam szkolenie, które w praktyczny sposób pozwoli na rozpoznanie swojego naturalnego sposobu funkcjonowania oraz zrozumienie zachowania innych osób wokół nas. Kolory oraz metodę Thomasa Erkinsona poszerzyliśmy o metodę Irin Rockwell.
Sprzedawców
Pracowników HR
Menedżerów
Pracowników międzynarodowych firm
Poniżej przedstawiamy listę sugerowanych tematów. Program szkolenia zawsze dostosowujemy do indywidualnych potrzeb.
Moduł 1
Wprowadzenie do tematu kolorystycznych typów osobowości
Przedstawienie punktu widzenia kolorów wg Thomasa Eriksona oraz Iriny Rockwell | |
Poszerzenie problematyki o opracowanie własne | |
Jakim kolorem jesteś i co to właściwie oznacza? | |
Dlaczego tak ważne są tzw. kolory uzupełniające? | |
Krótka historia psychologii, czyli kto i dlaczego próbował podzielić ludzi wg ich odmienności |
Moduł 2
Określenie różnic w typach osobowości
Poznanie cech charakterystycznych dla każdego z kolorów | |
Twoje mocne strony i atuty pozostałych typów osobowości | |
„Słabsza strona mocy” każdego z kolorów i praca z przeszkodami, jakie mamy do pokonania | |
Co jest ważne dla każdego z nas i jaki ma to wpływ na komunikację interpersonalną | |
Jaki język charakteryzuje dany kolor, interakcja z kimś podobnym i przeciwnym do naszego typu osobowości |
Moduł 3
Nauka, jak osiągnąć kompromis i dogadać się z każdym typem
Przygotowanie się do rozmowy i nauka stylów odpowiadających danej osobowości | |
Poznanie słów, których unikać w komunikacji z odmiennymi kolorami | |
Wyrażenia, które pomogą Ci znaleźć wspólny język z każdym | |
Ćwiczenie ukazujące cechy komunikacji charakteryzujące dany kolor | |
Krótkie „instrukcje obsługi” poszczególnych kolorów – czyli jak zrozumieć kogoś, kto jest naszym przeciwieństwem |
Moduł 4
Kolorystyczne typy osobowości w moim teamie/ organizacji/ otoczeniu
Poznanie swoich współpracowników lub klientów i wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce | |
Omówienie wyników powyższego zadania i wnioski z niego płynące | |
Opracowanie kolorystycznych typów osobowości o problematykę własną (ćwiczenie dobrane po wcześniejszym zbadaniu Państwa potrzeb) | |
Chwila uśmiechu – czyli, jak w zabawny sposób świat postrzegają konkretne kolory | |
Przyjrzenie się sobie, nauka samoświadomości – czyli dlaczego warto skupiać się na swoich mocnych stronach |
Moduł 5
Dlaczego zespół zbudowany z różnych typów kolorystycznych jest
Zapoznanie z badaniami naukowymi Thomasa Eriksona | |
Co dany kolor może wnieść do pracy zespołowej i jaka płynie z tego moc | |
Jak dogadać się w zespole mimo naturalnych różnic w typach osobowości | |
Dlaczego warto unikać konfliktów, czyli praca nad asertywnością | |
Ćwiczenie grupowe na usprawnienie komunikacji w zespole |
Zobacz jakie konkretne korzyści wyniesiecie z tego szkolenia.
Komunikacja interpersonalna Dzięki szkoleniu z kolorystycznych typów osobowości pracownicy zyskają lepsze zrozumienie różnych stylów komunikacji i preferencji swoich współpracowników. To pozwoli im na dostosowanie swojego stylu komunikacji do odbiorcy, co z kolei zwiększy efektywność komunikacji w zespole i zmniejszy liczbę potencjalnych konfliktów. |
||
Budowanie zespołu Znajomość kolorystycznych typów osobowości pozwala na lepsze dopasowanie ról w zespole zgodnie z naturalnymi predyspozycjami poszczególnych członków. Liderzy będą mogli lepiej rozumieć, jak motywować i angażować różne osoby, co przyczyni się do stworzenia bardziej spójnych i wydajnych zespołów. |
||
Rozwiązywanie konfliktów Szkolenie z zakresu kolorystycznych typów osobowości dostarcza narzędzi do identyfikowania źródeł konfliktów wynikających z różnic osobowościowych. Uczestnicy będą w stanie szybciej rozpoznawać potencjalne konflikty i skuteczniej je rozwiązywać, co poprawi atmosferę pracy i zwiększy współpracę w zespole |
||
Umiejętności liderskie Liderzy, którzy zrozumieją różnorodność osobowościową w swoim zespole, będą mogli skuteczniej zarządzać ludźmi, dopasowując swoje podejście do indywidualnych potrzeb i preferencji pracowników. To z kolei przełoży się na lepsze wyniki zespołu oraz większą satysfakcję pracowników. |
||
Obsługa klienta W obszarze obsługi klienta, zrozumienie kolorystycznych typów osobowości pozwoli na lepsze dostosowanie sposobu komunikacji do różnych typów klientów. Pracownicy będą mogli skuteczniej budować relacje z klientami, co zwiększy ich lojalność i satysfakcję z usług firmy. |
Zobacz jakie formy może przybierać szkolenie i jakie niosą one za sobą korzyści
Ćwiczenia praktyczne
Kluczowy element każdego efektywnego szkolenia – uczestnicy szkolenia wykonują we wsparciem trenera szereg ćwiczeń doskonalących nabywane przez nich umiejętności.
Autorskie gry
Gry, które mają na celu m.in zintegrowanie Uczestników, Nie tylko z imienia czy z nazwiska ale również kim jest i jaki ma naturalny styl komunikacji ale tez przećwiczenie w praktyce poznanego materiału.
Mini wykłady
Pozwalają na przekazanie doświadczenia trenerów w krótki i przystępny sposób, usystematyzowanie wiedzy oraz zobrazowanie podejmowanych w trakcie warsztatów tematów.
Karty pracy
Uczestnicy otrzymują karty pracy, które umożliwiają wykonanie ćwiczeń w przejrzysty sposób. Pozostają z Uczestnikami po szkoleniu, a wypracowane w ten sposób materiały pomagają w pracy po szkoleniu.
Cykl kolba
Sposób uczenia się, który jest oparty na 4 etapach. Teoria oparta na uczeniu się poprzez doświadczenie. Ważnym elementem jest dopasowanie do osobistego stylu każdego z nas. Wszystkie elementy naszych szkoleń Uczestnicy filtrują przez siebie, dzięki czemu na dłużej są w stanie zapamiętać i wdrożyć po szkoleniu.
Symulacje i role-playing
Interaktywna metoda, która pozwala uczestnikom na praktyczne doświadczenie realnych sytuacji zawodowych. Mogą oni wcielić się w różne role, na przykład klientów, menedżerów czy współpracowników, co pomaga zrozumieć perspektywy innych osób i rozwijać umiejętności interpersonalne.
Oto wybrani z naszych trenerów. W trakcie rozmów z Wami polecamy trenera, który najbardziej pasuje do Waszych potrzeb. Kliknij przycisk poniżej, żeby zobaczyć więcej szczegółów.
AGNIESZKA BILSKA
Ekspertka sprzedaży, komunikacji i negocjacji
—
Temat wymaga dużo empatii i doświadczenia w komunikowaniu się z ludźmi – Agnieszka to gwarantuje.
lat w sprzedaży
lat w szkoleniach
ALICJA KUBACKA
Ekspertka sprzedaży, komunikacji i negocjacji
—
Ulubiony temat szkoleniowy Alicji – czyli jak zrozumieć siebie i innych, ubierając tę widzę w schemat kolorystycznych typów osobowości. Współautorka własnej koncepcji w tym zakresie.
lat w sprzedaży
lat w szkoleniach
Oto wybrani z naszych trenerów. W trakcie rozmów z Wami polecamy trenera, który najbardziej pasuje do Waszych potrzeb. Kliknij przycisk poniżej, żeby zobaczyć więcej szczegółów.
ALICJA KUBACKA
Ekspertka sprzedaży, komunikacji i negocjacji
—
Ulubiony temat szkoleniowy Alicji – czyli jak zrozumieć siebie i innych, ubierając tę widzę w schemat kolorystycznych typów osobowści. Współautorka własnej koncepcji w tym zakresie.
lat w sprzedaży
lat w szkoleniach
AGNIESZKA BILSKA
Ekspertka sprzedaży, komunikacji i negocjacji
—
Kolorystyczne typy osobowości stanowią bazę dla wielu szkoleń prowadzonych przez Agnieszkę. Jest współautorką własnej teorii w tym zakresie.
lat w sprzedaży
lat w szkoleniach
Poniżej zestawiamy najważniejsze elementy, które otrzymacie decydując się na nasze szkolenie „Kolorystyczne typy osobowości”
Szkolenie w wersji STANDARDOWEJ
Badanie potrzeb z osobą decyzyjną
Zakres szkolenia dopasowany do Was
Prezentację z najważniejszą wiedzą (pdf)
Karty pracy do ćwiczeń w formie papierowej lub pdf
Dojazd i nocleg trenera w cenie
Imienny oficjalny certyfikat dla każdego
Badanie potrzeb z uczestnikami – z 3 osobami
Szkolenie w wersji ROZSZERZONEJ
Wszystko to co w wersji standardowej, oraz:
Badanie potrzeb z uczestnikami – z 6 osobami
Pogłębiona analiza funkcjonowania Państwa organizacji (przed szkoleniem)
2h konsultacji po zakończeniu szkolenia (np. omówienie wniosków po szkoleniu, przygotowanie materiałów na podstawie wykonanej przez grupę pracy)
Workbook do samodzielnych ćwiczeń
Wyślij zapytanie, a wrócimy do Ciebie z indywidualną ofertą