Idea szkolenia z programu Canva
Celem tego szkolenia jest przygotowanie osób, które nie są specjalistami w projektowaniu grafiki, ale często potrzebują ją tworzyć do samodzielnego tworzenia estetycznych projektów w sposób wygodny i szybki. Oczywiście z wykorzystaniem narzędzia Canva.
Komu przyda się nasze szkolenie z programu Canva?
Dla osób, które nie są ekspertami w projektowaniu grafiki, ale potrzebują często jej używać i dlatego chcą samodzielnie ją tworzyć. Polecamy to szkolenie w szczególności:
- Handlowcom, którzy tworzą oferty.
- Pracowników działu marketingu, którzy tworzą banery, reklamy, produkty reklamowe.
- Osobom pracującym z social mediami, które tworzą posty i grafiki do nich.
- Wszystkim, którzy pracują z grafiką, a nie mają obok siebie profesjonalnego grafika, który w każdej chwili może im przygotować projekt.
W czasie warsztatu z Canvy uczestnicy…
Opracują szablony najczęściej wykorzystywanych przez siebie w firmie projektów, np. plakatu, banneru, okładki publikacji, szablonu prezentacji Power-Point
3/4 czasu spędzą na projektowaniu
Przygotują co najmniej trzy materiały do druku i trzy do internetu
Otrzymają bezpośredni feedback od prowadzącego (i grupy) do projektów wykonanych w czasie warsztatów pozwalający na natychmiastowe wprowadzenie poprawek
Szkolenie z obsługi canvy niesie konkretne korzyści dla firmy
Zastanawiasz się jak Wasza firma skorzysta na naszym szkoleniu z projektowaniu w programie Canva?
- Usprawnienie/przyspieszenie procesów w firmie – pracownicy nie będa musieli czekać na odpowiedź i gotowy projekt od firmowego (lub zewnętrznego) grafika, który realizuje wiele zleceń i nie może od ręki każdemu pomóc. Pracownik znający Canvę będzie mógł samodzielnie przygotować sobie projekt i od razu go użyć.
- Oszczędność pieniędzy – jeśli korzystacie z zewnętrznych usług grafika, to możecie ograniczyć ilość zleceń, które do niego kierujecie. Jeśli zatrudniacie profesjonalnych grafików, to możecie zredukować ilość etatów, dzięki temu, że te prostsze projekty każdy będzie mógł realizować samodzielnie.
- Zwiększenie satysfakcji pracowników – długi czas oczekiwania na realizację projektu od grafików bywa dla pracowników frustrujący. Dodatkowo, możliwość wykonywania ich samodzielnie podnosi morale i satysfakcję pracowników.
Oto co wyniosą ze szkolenia pracownicy
- Bez trudu i bez pomocy grafika przygotujesz prosty projekt plakatu, ulotki, banneru reklamowego lub innego dowolnego nośnika z wykorzystaniem szablonów Canvy.
- Opracujesz estetyczny, uporządkowany i czytelny projekt do druku lub do internetu zgodny z księgą systemu identyfikacji wizualnej Twojej marki.
- Nauczysz się dobierać zdjęcia, grafiki, ikony i inne elementy graficzne, które podbiją estetykę projektu, zwiększą jego czytelność i atrakcyjność.
- Uzupełnisz swoje oferty składające się w większości z tekstów o elementy informacji wizualnej, która lepiej przemówi do wyobraźni odbiorców, łatwiej zdobędzie ich uwagę.
- W praktyce poznasz ważniejsze funkcje Canvy, takie jak np. zmiana formatu projektu, kopiowanie i zmiana stylu, czy efekty dla grafiki i tekstu, które ułatwią i przyspieszą projektowanie.
- Poznasz zasady kompozycji obrazu i tekstu na przykładach.
- Poznasz inne darmowe i łatwe w użyciu narzędzia uzupełniające funkcje Canvy, które pozwolą Ci jeszcze lepiej zobrazować i ożywić Twoje pomysły oraz przemówić do wyobraźni odbiorców.
Metody pracy na szkoleniu z Canvy dla nie-grafików
- Praca warsztatowa i projektowa (na komputerach oraz z wykorzystaniem szkicowników).
- Ćwiczenia wdrożeniowe wykonywane przez uczestników indywidualnie i w parach.
- Bieżący feedback po każdym z opracowanych projektów (mocne strony, słabe strony, ewidentne błędy projektowe).
- Demonstracja.
- Dyskusja.
- Pytania uczestników/FAQ.
- Studia przypadku/case study.
Warsztaty z Canvy w liczbach
Zobacz co przygotowaliśmy dla Ciebie na tym szkoleniu.
7
Praktycznych zagadnień
14
Rozwijających umiejętności ćwiczeń i zadań-wyzwań
21
Ćwiczeń i zadań uzupełniających po warsztatach
16
Godzin warsztatów
70
Stron skryptu szkoleniowego
Program szkolenia „Canva dla nie-grafików”
1 Wprowadzenie do projektowania graficznego i projektowania informacji
- Bez trudu i bez pomocy grafika przygotujesz prosty projekt plakatu, ulotki, banneru reklamowego lub innego dowolnego nośnika z wykorzystaniem szablonów Canvy.
- Opracujesz estetyczny, uporządkowany i czytelny projekt do druku lub do internetu zgodny z księgą systemu identyfikacji wizualnej Twojej marki.
- Nauczysz się dobierać zdjęcia, grafiki, ikony i inne elementy graficzne, które podbiją estetykę projektu, zwiększą jego czytelność i atrakcyjność.
- Uzupełnisz swoje oferty składające się w większości z tekstów o elementy informacji wizualnej, która lepiej przemówi do wyobraźni odbiorców, łatwiej zdobędzie ich uwagę.
- W praktyce poznasz ważniejsze funkcje Canvy, takie jak np. zmiana formatu projektu, kopiowanie i zmiana stylu, czy efekty dla grafiki i tekstu, które ułatwią i przyspieszą projektowanie.
- Poznasz zasady kompozycji obrazu i tekstu na przykładach.
- Poznasz inne darmowe i łatwe w użyciu narzędzia uzupełniające funkcje Canvy, które pozwolą Ci jeszcze lepiej zobrazować i ożywić Twoje pomysły oraz przemówić do wyobraźni odbiorców.
2 Pierwsze kroki z Canvą
- Ustawienia identyfikacji wizualnej marki (kolorów firmowych, logo oraz typografii/ czcionek),
- Integracja z innymi narzędziami i zasobami, np. Instagramem, Facebookiem, Dropboxem, Google Drive,
- Przeszukiwanie bazy szablonów projektów (wg wybranych kryteriów),
- Wybór szablonu oraz jego wstępne dopasowanie,
- Ustawienia formatu projektu – definiowanie rozmiarów lub dopasowanie rozmiarów wybranego szablonu do oczekiwań,
- Samodzielne definiowanie stylu lub wybór szablonu stylu (z listy już zdefiniowanych w Canvie),
- Ustawienie tła, marginesów i spadów (w przypadku plików do druku),
- Ustawienia siatki, linii pomocniczych i prowadnic (ułatwiających pozycjonowanie grafiki i tekstu na stronie),
- Omówienie na przykładach funkcji ułatwiających pracę z narzędziem, między innymi: kopiowania stylu, blokowania i grupowania obiektów.
3 Praca z tekstem
- Dobór czcionek i ich kombinacji,
- Ustawienia grubości i wielkości pisma dla nagłówków i tekstu ciągłego,
- Wykorzystanie wyróżnień i efektów dla tekstu,
- Korzystanie z kreatora wykresów i tabel.
4 Praca z obrazem
- Wykorzystanie zasobów graficznych – grafik, zdjęć, linii, kształtów, ramek, siatek, wykresów i innych dostępnych w Canvie,
- Dobór zdjęć, grafik, ikon i innych elementów graficznych,
- Ustawienie lub zmiana tła projektu,
- Usuwanie tła z obrazka,
- Kadrowanie, prostowanie i pozycjonowanie elementów projektu,
- Edycja obrazu – wykorzystanie filtrów graficznych i efektów obrazu,
- Tworzenie kolaży ze zdjęć,
- Wykorzystanie generatora palet kolorystycznych,
- Tworzenie prostych infografik,
- Projektowanie prostych logotypów.
5 Animacja i video
- Wykorzystanie efektów animacji (obrazu i tekstu),
- Projektowanie prostych animacji do wykorzystania w kluczowych kanałach komunikacji klienta, np. na stronie internetowej czy w mediach społecznościowych,
- Projektowanie prostego wideo z wykorzystaniem już opracowanych projektów lub ich fragmentów.
6 Dodatkowe narzędzia uzupełniające funkcje Canvy i jej możliwości
- Narzędzia do tworzenia mockupów/ makiet,
- Narzędzia do kompresji plików (do internetu),
- Narzędzia do zarządzania kolorem – koło kolorów, wydzielanie kolorów ze zdjęcia, wydzielanie gradientu, pobieranie koloru z obrazka i tym podobne,
- Darmowe banki zdjęć, grafik, ikon, filmów i inne.
7 Przygotowanie pliku do druku lub do eksportu (dla ekranów/ do internetu)
Co otrzymają uczestnicy szkolenia z Canvy?
Oto co otrzyma każdy uczestnik szkolenia:
Certyfikat
Skrypt
Prezentację
Trenerzy szkolenia z projektowania w Canvie
Zapraszamy na szkolenie prowadzone przez naszego specjalistę w dziedzinie marketingu w Internecie, w tym również z obsługi programu Canva. Krzysztof prowadzi także szkolenie z Social sellingu na LinkedIn, na które serdecznie zapraszamy.
Krzysztof
Trener w obszarze strategii marki, projektowania propozycji wartości i tworzenia modeli biznesowych z ponad 13-letnim doświadczeniem w pracy dla soloprzedsiębiorców, sektora małych i średnich przedsiębiorstw oraz korporacji.
Wykładowca na studiach dziennych, zaocznych i podyplomowych między innymi na Uniwersytecie Wrocławskim i Ekonomicznym.
W Intellect prowadzi szkolenia m.in. z Canvy, nowoczesnych narzędzi w sprzedaży, czy budowania wartości produktu
Cena szkolenia zależy od kilku czynników i wynosi:
od 6.800 zł netto do 9.000 zł netto (+ VAT 23%)
Czas trwania: 16 h dydaktycznych
Zadzwoń: 530 414 080
Napisz: kontakt@intellect-group.pl