Szkolenie
AI w pracy biurowej
Pracowników biurowych
Managerów, kierowników
Poniżej znajdziesz propozycję zagadnień, które propoinujemy. Program szkolenia zawsze dopasowujemyu do potrzeb.
Moduł 1
Wprowadzenie do AI, czyli pisanie promptów
Definicje i podstawowe pojęcia – Wyjaśnienie, czym jest sztuczna inteligencja (AI) i modele językowe, jak ChatGPT. | |
Tworzenie podstawowych promptów – Jak napisać skuteczny prompt, aby uzyskać pożądane odpowiedzi od ChatGPT. | |
Co to jest prompt engineering? – Wyjaśnienie pojęcia prompt engineering i jego znaczenia w pracy z modelami językowymi. | |
Struktura promptów – Analiza struktury promptu, aby zwiększyć jego skuteczność. | |
Zasady tworzenia promptów – Kluczowe zasady, których należy przestrzegać podczas pisania promptów. | |
Typowe błędy w prompt engineering – Najczęstsze błędy popełniane przy tworzeniu promptów i jak ich unikać. | |
Etyczne aspekty AI – Omówienie kwestii etycznych związanych z wykorzystaniem AI – prywatność i przejrzystość. |
Moduł 2
Tworzenie, analizowanie i edycja informacji
Wyszukiwanie informacji i ich źróde – Wyszukiwanie konkretnych informacji w Internecie, wraz z podaniem ich źródła i oceną jego wiarygodności. | |
Tworzenie tabel z tekst – Zmiana tekstowego opisu, sprawozdanie, itp. na bardziej zorganizowaną lub czytelną formę, którą może być tabela, lista punktowa czy mapa myśli. | |
Streszczanie długich dokumentów – ChatGPT może pomóc streścić najważniejsze informacje w podanej liczbe zdań/ punktów. Możesz wykorzystać kluczowe zagadnienia. Możesz skrócić oryginalny tekst według swoich wytycznych. | |
Tworzenie instrukcji, opisów, wskaza – ChatGPT może napisać instrukcje, poradniki, opisy na podstawie własnej wiedzy, wiedzy z internetu lub przesłanych przez Ciebie plików firmowych. | |
Tłumaczenie tekstów – Możesz przetłumaczyć teksty z (i na) dowolnego języka, w bardzo dobrej jakości, nie martwiąc się o użycie prawidłowej stylistyki i kontekstu tłumaczonego tekstu. | |
Parafrazowanie fragmentów tekstów – Można użyć AI do przeredagowania fragmentu dokumentu tak aby zachować sens, ale zmienić jego formę. |
Moduł 3
Praca z dokumentami
Tworzenie i edycja dokumentów/ umów – Wynikające z wymagań Waszych oraz kontrahentów/ współpracowników. Dostosowanie struktury i treści do tych wymagań. Automatyczne wypełnianie dokumentu. | |
Dokumenty jasne i czytelne – AI może wskazać miejsca w dokumencie, które mogą być niespójne lub niejasne, i zasugerować zmiany. | |
Analiza dokumentu – Wskaż zagadnienia, które są dla Ciebie kluczowe (np. informacje o karach umownych), aby AI wyszukało i streściło je dla Ciebie. | |
Czy dokumenty są zgodne z wymaganiami – Wklej informacje o wymaganiach dotyczących Twoich dokumentów, a AI sprawdzi, czy są one w nich spełnione. | |
Porównanie dokumentów – Jeśli nie używano narzędzi śledzenia zmian w kolejnych wersjach dokumentu, to możesz załadować je do AI i poprosić o wskazanie różnic. | |
Przepisanie dokumentu papierowego – Na podstawie zdjęcia dokumentu, możesz otrzymać jego wersję elektroniczną (edytowalną). | |
Poprawianie typografii dokumentu – Czyli automatyczna poprawa częstych błędów w sposobie pisania dokumentów tekstowych. |
Moduł 4
Komunikacja z innymi osobami
Zmiana stylu pisanego tekstu – Zmień swoją wiadomość/ komunikat, na taki, który łatwiej będzie zrozumieć osobom z innego działu, środowiska, branży. | |
Podział informacji do różnych odbiorców – Podziel notatki, sprawozdanie, prezentację na osobne wiadomości (dokumenty), kierowane do różnych osób (działów, kontrahentów). | |
Komunikacja techniczna – Nie jesteś “techniczny/a”, a potrzebna jest techniczna wiedza? Twórz techniczne wiadomości dla swoich kontrahentów, współpracowników. | |
Tworzenie wiadomości email – Z pomocą AI twórz szybko wiadomości email o właściwej treści, uwzględniając kontekst rozmowy, typ rozmówcy i styl języka. | |
Twórz scenariusze rozmów – Jeśli Twoja praca opiera się na częstej wymianie wiadomości z innymi, twórz gotowe scenariusze, które pozwolą szybko redagować właściwe treści. | |
Wyjaśnij użyte w wiadomości skróty – Chodzi w szczególności o różne skróty branżowe, które nie są dla Ciebie jasne i które utrudniają zrozumienie Twojego rozmówcy. | |
Komunikuj się w sposób czytelny – Jeśli Twoja “działka” wymaga używania skomplikowanych dla innych sformułowań, użyj AI, aby “przetłumaczył” je na treść zrozumiałą dla wszystkich. |
Moduł 5
Praca z danymi i z Excelem
Twórz podsumowania danych – Jeśli musisz przeanalizować nowy (obcy) plik z danymi (np. Excela), to AI “wyciągnie” dla Ciebie z niego najważniejsze informacje i przedstawi w skróconej, opisowej formie. | |
Twórz raport z surowych danych – Chat GPT może stworzyć raport lub posegregować dane w formie tabeli na podstawie surowych danych wklejonych lub wysłanych w formie pliku Excela lub csv. | |
Oczyszczanie danych – Jeśli dane w Twoim pliku mają nieregularną formę lub błędne formatowanie, a Ty nie jesteś ekspertem od Excela (ani Excelowych makr), możesz za pomocą Chat GPT szybko te dane “naprawić”, aby były gotowe do użycia. | |
Porównywanie dwóch tabel – Porównaj dwie podobne tabele, np. dotyczące dwóch różnych okresów. Otrzymasz w sposób opisowy najważniejsze informacje na temat różnic i podobieństw między nimi. | |
Tworzenie makr w Excelu i nie tylko – Jeśli jesteś zaawansowanym użytkownikiem MS Office i chcesz tworzyć makra automatyzujące Twoją pracę, to AI doskonale Cię w tym wesprze i napisze te makra “za Ciebie”. | |
Opracowywanie scenariuszy „co jeśli” – Może to być pomocne w analizie biznesowej, np. do wyszukiwania potencjalnych skutków zmian nie widocznych na pierwszy rzut oka. |
Moduł 6
Zaawansowane techniki prompt engineering
Personalizacja promptów – Jak dostosować prompty do indywidualnych potrzeb i kontekstu użytkownika. | |
Kontekst w prompt engineering – Znaczenie kontekstu w formułowaniu promptów i jak go wykorzystać. | |
Dynamiczne generowanie treści – Techniki pozwalające na dynamiczne tworzenie treści w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby. | |
Zaawansowane techniki optymalizacji – Techniki optymalizacji promptów dla uzyskania bardziej precyzyjnych odpowiedzi. | |
Przykłady skomplikowanych promptów – Studia przypadków wykorzystania zaawansowanych promptów w różnych scenariuszach. |
Zobacz jakie konkretne korzyści wyniesiecie z tego szkolenia.
Wyszukiwanie wiarygodnych informacji Wyszukuj potrzebnych informacji z Internetu (ze wskazaniem źródła). Przeszukuj własne zasoby (pliki), analizuj i podsumuj je. |
||
Redagowanie wiadomości i komunikatów Twórz wiadomości email dopasowane do osobowości odbiorcy. Generuj szybkie odpowiedzi. Komunikuj się w sposób zrozumiały. |
||
Oczyszczanie danych Oczyszczaj dane w plikach Excela ze zbędnych/ błędnych elementów, porządkuj je. Porządkuj dokumenty tekstowe. |
||
Raporty i synteza treści Twórz raporty ze swoich danych. Twórz syntezę różnych treści – np. analizuj wiele dokumentów i stwórz ich podsumowanie w jednym pliku. |
||
Tworzenie, edycja, analiza dokumentów Sprawdzaj umowy, porównuj wersje dokumentów, wyszukuj schematów w dokumentach, sprawdź błędy logiczne treści. |
||
Generowanie treści Redaguj materiały szkoleniowe, twórz instrukcje, tłumacz na inne języki, przekształcaj dostępne teksty do innej formy |
Zobacz jakie formy może przybierać szkolenie i jakie niosą one za sobą korzyści
Pisanie “komend” dla AI (prompting)
Jest to kluczowa umiejętność, którą zdobędziecie na szkoleniu. Dowiecie się jak/ co pisać, aby otrzymać od AI wlaściwe odpowiedzi, czyli takie, które są trafne, precyzyjne i odpowiednio szczegółowe.
Interaktywne wykłady
Tradycyjna metoda polegająca na prezentacjach prowadzonych przez instruktora z aktywnym udziałem uczestników poprzez pytania i dyskusje. Pozwala na przekazanie dużej ilości informacji w krótkim czasie, a interaktywność utrzymuje zaangażowanie uczestników.
Warsztaty praktyczne
Ćwiczenia w małych grupach, które pozwalają uczestnikom praktycznie zastosować zdobytą wiedzę. Umożliwiają natychmiastowe wykorzystanie teorii w praktyce, co zwiększa zrozumienie i retencję wiedzy.
Studia przypadków
Ćwiczenia w małych grupach, które pozwalają uczestnikom praktycznie zastosować zdobytą wiedzę. Umożliwiają natychmiastowe wykorzystanie teorii w praktyce.
Sesje Q&A
Regularne sesje pytań i odpowiedzi, które umożliwiają uczestnikom wyjaśnianie wątpliwości i pogłębianie wiedzy. Umożliwiają indywidualne dostosowanie tempa nauki i głębsze zrozumienie materiału.
Prompt engineering
To pojęcie można przetłumaczyć jako “inżynieria podpowiedzi”, czyli proces tworzenia i optymalizowania zapytań (można powiedzieć, że jest to “pisanie komend”). Zajmiemy się zaawansowanymi technikami tworzenia takich promptów.
Poznaj bliżej osobę odpowiedzialną za formę i treść szkolenia z AI w Biurze
Lat doświadczenia w IT
Lat jako trener
Krzysztof Sługocki
Trener rozwiązań AI, wprowadza innowacje i dba o procesy
Doświadczony trener i konsultant z ponad 30-letnim doświadczeniem, specjalizuje się w zaawansowanych technologiach informatycznych oraz prawnych. Jego szczególną domeną w ostatnim czasie jest prowadzenie szkoleń związanych z wykorzystywaniem modeli językowych (LLM) generatywnej sztucznej inteligencji (AI). Dzięki swojej wszechstronnej wiedzy i pasji do nauczania Krzysztof stał się specjalistą w tej dziedzinie z zasobem unikatowej wiedzy z bagażem coraz bardziej pożądanych obecnie umiejętności.
Doświadczenie
Certyfikowany Trener Biznesu (Wyższa Szkoła Bankowa, Wrocław) oraz absolwent studiów podyplomowych z ochrony danych osobowych (Uniwersytet Łódzki), zastosowań arkusza kalkulacyjnego MS Excel w controllingu na poziomie zaawansowanym (Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu) i Data Scientist – Big Data (Akademia WSB w Dąbrowie Górniczej). Krzysztof ma bogate doświadczenie w zarządzaniu projektami informatycznymi i wdrożeniowymi, szczególnie w kontekście AI, gdzie precyzyjne zarządzanie jest kluczem do sukcesu.
Krzysztof ma bogate doświadczenie zawodowe obejmujące pracę jako trener, wykładowca, konsultant, informatyk, programista, analityk danych, grafik komputerowy oraz specjalista ochrony danych osobowych.
Sposób komunikacji
Krzysztof ma wyjątkowe umiejętności komunikacyjne, które umożliwiają mu skuteczne prowadzenie szkoleń, konsultacji, wdrożeń, negocjacji i mediacji. Potrafi angażować Uczestników – w szczególności Uczestników szkoleń, tłumacząc często dość złożone zagadnienia związane z AI w sposób przystępny i zrozumiały. Jego poczucie humoru (naznaczone także przyjemną dla ucha lekką ironią i sarkazmem) sprawia, że każde szkolenie staje się nie tylko pouczające, ale i przyjemne, czyli nigdy nie jest przeciągłe i nudne.
Rozwój kompetencji miękkich
Specjalizuje się również w rozwijaniu kompetencji miękkich, takich jak komunikacja w biznesie (także komunikacja perswazyjna), negocjacje, autoprezentacja, i zarządzanie sobą w czasie. Stosuje metody warsztatowe, które umożliwiają praktyczne doskonalenie tych umiejętności, co jest kluczowe w efektywnym wykorzystywaniu AI, czyli w komunikacji z modelami językowymi AI opartymi o sztukę korzystania z NLP.
Projektowanie szkoleń AI
Krzysztof Sługocki stale podnosi swoje kwalifikacje poprzez uczestnictwo w kursach, szkoleniach i konferencjach. Ukończył liczne kursy online z zakresu analizy danych, zarządzania projektami, ochrony danych osobowych oraz nowych technologii. Jego nieustanne dążenie do samodoskonalenia sprawia, że jest zawsze na bieżąco z najnowszymi trendami i metodami w swojej dziedzinie. Dzięki temu projektuje i prowadzi nowoczesne szkolenia zawodowe, skupiające się często na zaawansowanych zastosowaniach AI. Jego podejście oparte na realnych przypadkach oraz praktyczne ćwiczenia sprawiają, że uczestnicy zdobywają nie tylko wiedzę teoretyczną, ale i praktyczne umiejętności.
Poniżej zestawiamy najważniejsze elementy, które otrzymacie decydując się na nasze szkolenie z wykorzystania AI w pracy biurowej
Szkolenie w wersji STANDARDOWEJ
Badanie potrzeb z osobą decyzyjną
Zakres szkolenia dopasowany do Was
Prezentację z najważniejszą wiedzą (pdf)
Karty pracy do ćwiczeń w formie papierowej lub pdf
Dojazd i nocleg trenera w cenie
Imienny oficjalny certyfikat dla każdego
Badanie potrzeb z uczestnikami – z 3 osobami
Szkolenie w wersji ROZSZERZONEJ
Wszystko to co w wersji standardowej, oraz:
Badanie potrzeb z uczestnikami – z 6 osobami
Materiały dodatkowe w wersji elektronicznej , do wykorzystania po szkoleniu (w zależności od zakresu szkolenia i Waszych potrzeb)
2h konsultacji po zakończeniu szkolenia (np. omówienie wniosków po szkoleniu, przygotowanie materiałów na podstawie wykonanej przez grupę pracy)
Wyślij zapytanie, a wrócimy do Ciebie z indywidualną ofertą szkolenia