Szkolenie
Komunikacja w Zespole
Jesteśmy przekonani, że kluczem do efektywnej komunikacji jest świadomość siebie, własnych potrzeb i tego, w jaki sposób je wyrażamy. Równie ważne jest umiejętne wykorzystywanie tej wiedzy budując relacje z odmiennymi typami osobowości.
Nasze szkolenie stanowi zbiór praktycznych narzędzi i sposobów, które są pomocne w radzeniu sobie z wyzwaniami w komunikacji i budowaniu relacji w różnymi typami osobowości.
Managerów, kierowników
Pracowników HR
Pracowników międzynarodowych firm
Team leaderów
Poniżej przedstawiamy listę sugerowanych tematów. Program szkolenia zawsze dostosowujemy do indywidualnych potrzeb.
Moduł 1
Holistyczne ujęcie komunikacji
Komunikacja jako interakcja i relacja – rozumienie komunikacji jako procesu głębszego niż wymiana informacji | |
Komunikacja efektywna vs. nieefektywna – jasność, spójność i precyzja oraz dostosowanie przekazu do odbiorcy | |
Model komunikacji i jej mechanizmy | |
Komunikacja niewerbalna: znaczenie mimiki, gestów i tonu głosu dla interpretacji przekazu |
Moduł 2
Komunikacja w zespole w oparciu o Kolorystyczne Typy Osobowości
Odkrycie swojego naturalnego stylu komunikacji – poznanie cech dominujących i uzupełniających | |
Praktyczne rozpoznanie typu osobowości rozmówcy: charakterystyczne wypowiedzi i wiadomości tekstowe dla każdego typu kolorystycznego | |
Zalety i wady wynikające z każdego z 4 stylów komunikacji | |
Moc Teamu – uzupełnianie siebie nawzajem |
Moduł 3
Jak komunikować się w zespole podczas trudnych sytuacji?
Otwarta postawa i umiejętność przyjmowania innych perspektyw | |
Nauka uważnego, empatycznego słuchania | |
Konstruktywne sposoby rozwiązywania konfliktów | |
Obserwacja bez osądzania – umiejętne rozróżnianie oceny od obserwacji | |
Asertywna postawa, czyli odpowiednia argumentacja swojego stanowiska |
Moduł 4
Budowanie zaufania i współpracy w zespole, dziale lub organizacji
Elementy budowania zaufania w relacjach między pracownikami | |
Tworzenie klarownych celów i oczekiwań, czyli otwarta komunikacja i dbałość o wzajemne zrozumienie | |
Techniki wzmacniające współpracę niezbędne do osiągania wspólnych celów | |
Wspólna odpowiedzialność – nacisk na zaangażowanie w zadania zespołowe, umiejętny podział zadań i obowiązków |
Oto konkretne korzyści, które uzyskacie z tego szkolenia
Szybsze rozwiązywanie problemów Dzięki szkoleniu z komunikacji pracownicy nauczą się skuteczniejszego wyrażania swoich potrzeb i problemów. To pozwoli szybciej zidentyfikować i rozwiązać pojawiające się trudności, co zredukuje czas potrzebny na podejmowanie decyzji i wdrażanie rozwiązań. |
||
Szybsze podejmowanie decyzji Usprawniona komunikacja oznacza, że zespoły będą szybciej i sprawniej wymieniać informacje potrzebne do podejmowania decyzji. To skraca czas potrzebny na analizę danych i wdrażanie rozwiązań, co bezpośrednio wpływa na dynamikę pracy. |
||
Poprawa satysfakcji klientów Lepsza komunikacja wewnętrzna przekłada się na skuteczniejszą obsługę klienta. Gdy zespoły lepiej się rozumieją i współpracują, są w stanie szybciej i dokładniej reagować na potrzeby klientów, co prowadzi do wzrostu ich zadowolenia oraz lojalności wobec firmy. |
||
Lepsza współpraca między działami Szkolenie pomoże pracownikom z różnych działów lepiej się komunikować, eliminując bariery komunikacyjne i ułatwiając wymianę informacji. Lepsze porozumienie między działami, takimi jak sprzedaż, marketing czy IT, przyspieszy realizację projektów i poprawi ich efektywność. |
||
Wzrost kreatywności w zespole Lepsza komunikacja w zespole ułatwia otwartą wymianę pomysłów i konstruktywnych opinii. Dzięki temu pracownicy czują się pewniej w wyrażaniu swoich sugestii i spostrzeżeń, co bezpośrednio prowadzi do powstawania nowych, innowacyjnych rozwiązań w projektach oraz szybszego rozwiązywania problemów. |
Zobacz jakie formy może przybierać szkolenie i jakie niosą one za sobą korzyści
Ćwiczenia praktyczne
Kluczowy element każdego efektywnego szkolenia – uczestnicy szkolenia wykonują we wsparciem trenera szereg ćwiczeń doskonalących nabywane przez nich umiejętności.
Autorskie gry
Gry, które mają na celu m.in zintegrowanie Uczestników, Nie tylko z imienia czy z nazwiska ale również kim jest i jaki ma naturalny styl komunikacji ale tez przećwiczenie w praktyce poznanego materiału.
Mini wykłady
Pozwalają na przekazanie doświadczenia trenerów w krótki i przystępny sposób, usystematyzowanie wiedzy oraz zobrazowanie podejmowanych w trakcie warsztatów tematów.
Karty pracy
Uczestnicy otrzymują karty pracy, które umożliwiają wykonanie ćwiczeń w przejrzysty sposób. Pozostają z Uczestnikami po szkoleniu, a wypracowane w ten sposób materiały pomagają w pracy po szkoleniu.
Cykl kolba
Sposób uczenia się, który jest oparty na 4 etapach. Teoria oparta na uczeniu się poprzez doświadczenie. Ważnym elementem jest dopasowanie do osobistego stylu każdego z nas. Wszystkie elementy naszych szkoleń Uczestnicy filtrują przez siebie, dzięki czemu na dłużej są w stanie zapamiętać i wdrożyć po szkoleniu.
Symulacje i role-playing
Interaktywna metoda, która pozwala uczestnikom na praktyczne doświadczenie realnych sytuacji zawodowych. Mogą oni wcielić się w różne role, na przykład klientów, menedżerów czy współpracowników, co pomaga zrozumieć perspektywy innych osób i rozwijać umiejętności interpersonalne.
Przedstawiamy kilku z naszych ekspertów. Podczas konsultacji dobierzemy dla Was trenera idealnie spełniającego Wasze oczekiwania. Aby dowiedzieć się więcej, prosimy o kliknięcie przycisku poniżej.
ALICJA KUBACKA
Ekspertka sprzedaży, komunikacji i negocjacji
—
Pokaże Wam jak istotna jest komunikacja wśród ludzi pracujących ze sobą na codzień. Niesamowite jest to, jak bardzo różnie mogą rozumieć ten sam komunikat różne osoby.
lat w sprzedaży
lat w szkoleniach
MAGDALENA PIĄTKOWSKA
Communications Manager, trener komunikacji, wspiera procesy HRowe i PRowe
—
Komunikacja międzyludzka to dla Magdy nie tylko praca ale także pasja. Widzi na codzień jak wiele dobrego może przynieść skuteczna poprawa jej jakości w zespole.
lat jako trenerka
lat w komunikacji interpersonalnej
AGNIESZKA BILSKA
Ekspertka sprzedaży, komunikacji i negocjacji
—
Wykorzystanie na szkoleniu koncepcji kolorystcznych typów osobowości w znakomity sposób ułatwia komunikację w zespole. Przekonajcie się o tym sami!
lat w sprzedaży
lat w szkoleniach
Przedstawiamy kilku z naszych ekspertów. Podczas konsultacji dobierzemy dla Was trenera idealnie spełniającego Wasze oczekiwania. Aby dowiedzieć się więcej, prosimy o kliknięcie przycisku poniżej.
ALICJA KUBACKA
Ekspertka sprzedaży, komunikacji i negocjacji
—
Pokaże Wam jak istotna jest komunikacja wśród ludzi pracujących ze sobą na codzień. Niesamowite jest to, jak bardzo różnie mogą rozumieć ten sam komunikat różne osoby.
lat w sprzedaży
lat w szkoleniach
MAGDALENA PIĄTKOWSKA
Communications Manager, trener komunikacji, wspiera procesy HRowe i PRowe
—
Komunikacja międzyludzka to dla Magdy nie tylko praca ale także pasja. Widzi na codzień jak wiele dobrego może przynieść skuteczna poprawa jej jakości w zespole.
lat jako trenerka
lat w komunikacji interpersonalnej
AGNIESZKA BILSKA
Ekspertka sprzedaży, komunikacji i negocjacji
—
Wykorzystanie na szkoleniu koncepcji kolorystcznych typów osobowości w znakomity sposób ułatwia komunikację w zespole. Przekonajcie się o tym sami!
lat w sprzedaży
lat w szkoleniach
Poniżej zestawiamy najważniejsze elementy, które otrzymacie decydując się na nasze szkolenie „Kolorystyczne typy osobowości”
Szkolenie w wersji STANDARDOWEJ
Badanie potrzeb z osobą decyzyjną
Zakres szkolenia dopasowany do Was
Prezentację z najważniejszą wiedzą (pdf)
Karty pracy do ćwiczeń w formie papierowej lub pdf
Dojazd i nocleg trenera w cenie
Imienny oficjalny certyfikat dla każdego
Badanie potrzeb z uczestnikami – z 3 osobami
Szkolenie w wersji ROZSZERZONEJ
Wszystko to co w wersji standardowej, oraz:
Badanie potrzeb z uczestnikami – z 6 osobami
Pogłębiona analiza funkcjonowania Państwa organizacji (przed szkoleniem)
2h konsultacji po zakończeniu szkolenia (np. omówienie wniosków po szkoleniu, przygotowanie materiałów na podstawie wykonanej przez grupę pracy)
Workbook do samodzielnych ćwiczeń
Wyślij zapytanie, a wrócimy do Ciebie z indywidualną ofertą